HET GETAL 7

 Het is natuurlijk bijgeloof maar nummer 7 geeft mij een veilig gevoel. Intuïtief. Ik zie nummers in kleuren. 7= geel. 6= blauw. 4= rood. 3= groen. 5= oranje. Dat heet synesthesie.




Maar dat terzijde.

Ik woon op nummer 28. Dat is deelbaar door 7. 

Mijn geboortedatum: 27 januari. Is: 27+1= 28

Dit jaar: 20+ 22= 42. Deelbaar door 7

Het jaar is nog niet om dus ik kan elk ogenblik een wonder verwachten. Mazzel of een beloning. Of gewoon gemoedsrust.


Ik vond nog wat informatie over het cijfer 7. Dit wist ik niet.


In de volkswijsheid wordt het getal 7 algemeen geassocieerd met spiritualiteit en geluk. 


* Er zijn 7 continenten: Noord- en Zuid Amerika, Europa, Afrika, Azië, Australië en Antarctica.


* Er zijn 7 kleuren in de regenboog: rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet.


* Er zijn 7 dagen van de week: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. 


* Er zijn 7 oceanen: de Noordelijke Stille Oceaan, de Zuidelijke Stille Oceaan, de Noord Atlantische Oceaan, de Zuid Atlantische Oceaan, de Indische Oceaan, de Noordelijke IJszee en de Zuidelijke IJszee.


* Er zijn 7 basisnoten op een toonladder: C – D – E – F – G – A – B 


* Er zijn 7 chakra’s: 1e Stuit of Wortel chakra, 2e Heiligbeen chakra, 3e Zonnevlecht chakra, 4e Hart chakra, 5e Keel chakra, 6e Derde oog chakra en de 7e Kruin chakra.


* Er zijn 7 metalen uit de oudheid waarop onze beschaving is gebaseerd: lood, tin, koper, zilver, kwikzilver, goud en ijzer. 


* De som van de tegengestelde zijden van een dobbelsteen is altijd zeven. Dit suggereert geluk dat onverwacht in je leven komt, geluk dat je komt aanwaaien.


* In de klassiek oudheid waren er met het blote oog 7 objecten van het zonnestelsel zichtbaar: de Zon, de Maan, Mars, Mercurius, Jupiter, Venus en Saturnus. 


* Er wordt gezegd dat elke 7e golf de grootste/hoogste golf is (dan toch maar eens tellen op het strand)


* De stad Rome is gebouwd op 7 heuvels en kende 7 koningen.


* Het getal 7 is door geen enkel ander getal te delen behalve door zichzelf en 1.

Reacties

Populaire posts